CFO Henrik Bo Jørgensen lämnar RugVista

Henrik Bo Jørgensen, CFO för Rugvista Group AB (publ) har meddelat att han beslutat att lämna Rugvista. Henrik Bo Jørgensen kommer att fortsätta i tjänst fram till juli 2022.

”Jag är ledsen att Henrik lämnar och vill tacka honom för hans engagemang och insatser under sin tid på Rugvista. Vi önskar honom lycka till i fortsättningen”, säger Michael Lindskog, vd och koncernchef på Rugvista.

Bolaget kommer omedelbart påbörja rekryteringsprocessen för att tillsätta en ny CFO.

Michael Lindskog
Michael.Lindskog@rugvista.se

Nybrogatan 34, SE-102 45 Stockholm
+46(0)8-528 00 399
info@fnca.se

Rugvista Group är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare. Rugvista Group säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista Group erbjuder fri frakt och kostnadsfri retur till kunder inom EU. Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är Rugvista Groups huvudsakliga segment.