RugVista förbättrar kundupplevelsen genom samarbete med leveransplattformen Ingrid

Rugvista har inlett samarbeta med leveransplattformen Ingrid för att ge kunder på nyckelmarknader i Europa bättre tillgång till föredragna alternativ för sista sträckan i leveranskedjan, så kallade last-mile leveransalternativ, och optimera företagets logistik.

”Rugvista strävar ständigt efter att erbjuda den bästa kundupplevelsen och vi vet att det är avgörande att kunna erbjuda attraktiva leverans- och returalternativ på varje lokal marknad”, säger Anders Matthiesen, Chief Operating Officer på Rugvista. ”Samarbetet med Ingrid skapar flexibilitet för våra kunder och möjliggör för oss att kontinuerligt optimera leverans- och returupplevelsen”.

Rugvista rullade nyligen ut Ingrid i Sverige, Danmark och Finland samtidigt som PostNords leveranslösningar introducerades i Sverige och Danmark. Planen är att fortsätta lansera Ingrid och nya last-mile leveransalternativ på ytterligare marknader under året.

Ingrid finns på över 80 marknader runt om i världen och har hanterat över 40 miljoner beställningar genom sin leveransutcheckningsplattform. Ingrid tillhandahåller tjänster inom check-out, orderspårning och leveranslogistik.

”Jag är glad och stolt över att välkomna en ledande e-handlare som Rugvista till vår leveransplattform. Att leverera skrymmande och otympliga varor, såsom mattor, på många marknader är komplext och med vår hjälp kommer Rugvista både att kunna förbättra kundupplevelsen och optimera sin logistik” säger Piotr Zaleski, VD för Ingrid.

Michael Lindskog, VD

Rugvista Group är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare. Rugvista Group säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista Group erbjuder fri frakt och kostnadsfri retur till kunder inom EU.

Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är Rugvista Groups huvudsakliga segment.