RugVista nominerade till årets e-handlare 2022

Rugvista är nominerad till ”årets e-handlare 2022”, även känt som ”D-Award 2022”. Svensk Digital Handel nominerar tre bolag som anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt under året som gått. Vinnaren av priset D-Award kommer att utses på D-Congress den 28 april som hålls på Svenska Mässan i Göteborg.

”Jag är otroligt stolt och glad att vi är ett av tre bolag som har möjlighet att bli årets e-handlare 2022. Nomineringen visar verkligen att passionen hos alla våra medarbetare, att säkerställa nöjda kunder, har gett resultat”, kommenterar Michael Lindskog, VD på Rugvista.

För att bli nominerad till D-Award måste minst ett av följande kriterier uppfyllas:

• Företaget har genom nya innovationer och nya lösningar brutit ny mark och drivit den digitala handeln med varor i Sverige framåt.
  • Företaget har utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga.
  • Företaget har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan.
  • Företaget ligger i framkant när det gäller värderingsstyrda affärer. Värderingarna genomsyrar hela företagets affär och är en del av vad varumärket står för.

D-Congress arrangeras av Svensk Digital Handel, Svensk Handel och Svenska Mässan i Göteborg. Med fler än 2000 deltagare, 100 utställare och 70 talare är D-Congress Sveriges största e-handelsevent. Temat för 2022 års D-Congress är E-commerce as entertainment.

Förra årets vinnare var CAIA Cosmetics och bland tidigare års nominerade och vinnare återfinns Skincity, Sneakersnstuff, Pierce, Desenio, iDeal Of Sweden och RevolutionRace.

Välkommen att lägga din röst på Rugvista genom att besöka www.dhandel.se/d-congress/om/d-award/.

Kontaktinformation:

Michael Lindskog, VD

E-mail: investorrelations@rugvistagroup.com

Rugvista Group är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare och säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista Group erbjuder kunder inom EU fri frakt och kostnadsfri retur. Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är Rugvista Groups huvudsakliga segment.