Rugvista utser Director of Performance Marketing

Rugvista Group AB (publ) meddelar idag att bolaget utsett Abdullatef Almalouhi till Director of Performance Marketing med tillträde den 3 april. Director of Performance Marketing är en ny roll på bolaget som kommer ingå i bolagets ledningsgrupp.

Abdullatef Almalouhi kommer närmast från rollen som Head of Digital Marketing på Pets Deli och har mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom Performance Marketing, bland annat som Head of SEA på Rakuten. Han har en Masterexamen i Business Administration från Northampton University och en Kandidatexamen i English Literature från Albaath University.

”Jag är glad att få välkomna Abdullatef till Rugvista teamet och är övertygad om att han kommer att tillföra värdefull erfarenhet och kompetens som kommer gynna vår fortsatta verksamhetsutveckling”, säger Michael Lindskog, vd och koncernchef på Rugvista. ”Abdullatef är ett utmärkt tillskott för Rugvista med sin spetskompetens och långa erfarenhet inom Performance Marketing. Med rollen Director of Performance Marketing och Abdullatefs erfarenhet kan vi fortsätta vårt fokus på marknadsföringseffektivitet samtidigt som vi tar nästa steg på vår varumärkesresa och skapar en mer inspirerande köpupplevelse för besökare i våra webbutiker”, fortsätter Michael.

”Jag ser mycket fram emot att ansluta till Rugvista och vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen”, säger Abdullatef Almalouhi.

Michael Lindskog, CEO

Nybrogatan 34
SE 102 45 Stockholm

info@fnca.se

Antalet medarbetare inom Rugvista Group är cirka 90 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Malmö. Rugvista Group AB (publ) aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG”.