RugVista sommarhälsning

Relationen med våra aktieägare är något som Rugvista värdesätter högt. Rugvista har idag gjort ett aktieägareutskick med en sommarhälsning där vi särskilt uppmärksammar viss tidigare offentliggjord information.

Utskicket är i sin helhet publicerat nedan.

___________

Limhamn, 5 juli 2022

Kära aktieägare,

Jag vill först av allt tacka dig för visat förtroende genom att ha investerat i Rugvista, och också från alla oss på Rugvista önska dig en glad sommar.

Du har väl sett att vi har introducerat aktieägarförmån i form av aktieägarrabatt? Som aktieägare i Rugvista får du 20% rabatt på hela sortimentet året runt. Vi hoppas att du tar tillfället i akt att utforska och upptäcka ännu mer av mattornas fantastiska värld! Närmare information om hur du registrerar dig för rabatten och villkor hittar du på: www.rugvistagroup.com/sv/investerare/aktieagarrabatt/.

20 maj i år höll Rugvista sin allra första årsstämma som noterat bolag. Stämmodokumentationen, information om beslut som fattades på stämman och bolagets årsredovisning finns tillgängligt på www.rugvistagroup.com. På webbsidan har du också möjlighet att hålla dig uppdaterad kring datum i vår finansiella kalender. Jag vill särskilt tipsa om möjligheten att prenumerera via e-mail på nyheter, rapporter och pressmeddelanden från oss så att du inte riskerar att missa nyheter eller pressmeddelanden framåt. Anmälan att prenumerera görs på www.rugvistagroup.com.

Slutligen, återigen tack till dig som tålmodig aktieägare under en period av utmanande börsklimat och börskurs. Vi på Rugvista fortsätter arbeta enligt plan och hoppas att du vill fortsätta tillsammans med oss på Rugvistas resa framåt.

Bästa hälsningar,

Michael Lindskog

___________

Vi är måna om god kommunikation med dig som aktieägare. Att vara ett listat bolag innebär att vi, enligt Nasdaqs regelverk, varken kan eller får lämna information till enskilda aktieägare som ännu inte offentliggjorts.

Intentionen med detta brev är att informera dig som aktieägare om redan kommunicerade nyheter, samt informera om möjligheten att prenumerera på nyheter och pressmeddelanden från oss. Vår förhoppning är att detta kan bidra till att du som aktieägare får en tydligare bild av oss som bolag. Detta brev kommer också att publiceras på vår hemsida.

Michael Lindskog, VD

Michael.Lindskog@rugvista.se

Rugvista Group är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare. Rugvista Group säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista Group erbjuder fri frakt och kostnadsfri retur till kunder inom EU. Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är Rugvista Groups huvudsakliga segment.