Rugvista Group AB (publ) – Inbjudan till Rugvistas kapitalmarknadsdag

Rugvista välkomnar investerare, analytiker och finansiell media till kapitalmarknadsdag den 25 maj 2023.

Kapitalmarknadsdagen kommer att hållas i våra lokaler på Frihamnsallén 10, Malmö med möjlighet att delta digitalt. Tillsammans med ytterligare personer från bolagets ledningsgrupp ger vd Michael Lindskog en uppdatering kring Rugvistas aktuella utveckling och fokusområden.

Agenda för dagen:

Ämne Presentatör
Presentation av Rugvistas visioner, långsiktiga strategi och pågående initiativ för at uppnå våra målsättningar Michael Lindskog, CEO
Introduktion till vår värld av mattor med presentation av vår sortiment-och produktutveckling samt inköpsstrategi Carin Terins, CDPO
Bakgrund till Rugvistas varumärkesposition, kundmålgrupper och planen för resan till att bli ett välkänt och omtyckt varumärke Ulrika Klinkert, CMO
Presentation av vår nya ehandelsplattform och hur den möjliggör uppfyllandet av den långsiktiga strategin Peter Rosenfors, CTO
Presentation av vår hållbarhetsvision och strategi samt vad vi gör för att bidra och inspirera till en miljömässigt och socialt hållbarare framtid Patricia Widgren, COSO
Genomgång av Rugvistas finanser och våra medel- till långsiktiga finansiella mål Joakim Tuvner, CFO
Frågestund Carl Deijenberg, Carnegie

Dagen modereras av Carl Deijenberg från Carnegie och alla presentationer hålls på engelska.

Deltagare är välkomna från kl. 09.30 där programmet börjar kl. 10.00 och avslutas med en lättare lunch kl. 12.30. Anmälan görs till InvestorRelations@rugvistagroup.com senast den 19 maj 2023.

Kapitalmarknadsdagen kommer även att livestreamas med möjlighet att ställa skriftliga frågor. Ingen anmälan behövs för deltagande via webbsändningen.

Länk för att delta via livestreaming: https://ir.financialhearings.com/rugvista-group-cmd-2023

Michael Lindskog, CEO
Michael.Lindskog@rugvista.se

Joakim Tuvner, CFO & Investor Relations
Joakim.Tuvner@rugvista.se

Antalet medarbetare inom Rugvista Group är cirka 90 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Malmö. Rugvista Group AB (publ) aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG”.